Ferrari F40’ın Neden Otomobil Tarihine Damga Vurduğunu Kanıtlayan 6 Bilgi
Spor otomobil dediğimiz zaman akla gelen ilk markalardan biri Ferrari. Ferrari denince akla gelen ilk modellerden biri ise F40.
İlk defa 1987 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan F40, otomobil tarihinin ikonik modelleri arasında yerini almış durumda. Gelin şimdi tasarım ve performans harikası bu model ile ilgili az bilinen detaylara odaklanalım.
İsmini Ferrari’nin tarihinden almış
Ferrari F40, İtalyan üreticinin 40. yıl dönümünü kutlamak için tasarlandı. İsmindeki ’40’ ifadesi de buradan geliyor. Ayrıca Ferrari’nin kurucusu Enzo Ferrari’nin de hayattayken üretilmesine onay verdiği son modeldi.
Tasarımında Enzo Ferrari’nin bazı istekleri vardı
Enzo Ferrari, F40’ın saf bir sürüş otomobili olmasını istiyordu. Yani ona göre özelliklerden ziyade otomobilin performansı birinci plandaydı. Bu nedenle F40’ın iç tasarımında klima, radyo hatta halı kaplamalar bile kullanılmadı. Amaç, aracı mümkün olduğunca ağırlıktan kurtarmak ve hafif olmasını sağlamaktı.
322 km/s hız bariyerini aşan ilk seri üretim otomobil
Ferrari F40, 322 km/s hız bariyerini aşan ilk seri üretim otomobil olmuştu. 1987’yi düşündüğümüzde bu özellik dönemin diğer süper otomobillerine göre çok büyük bir başarıydı.
Başlangıçta sadece 400 adet üretilecekti
Ferrari, ilk başta F40’tan sadece 400 adet üretmeyi planlamıştı. Ancak yoğun talep üzerine üretim sayısı artırıldı ve 1311 adet üretildi.
F40 LM: Zaten özel olan bir aracın daha da özel versiyonu
F40’ın LM versiyonu, yarışlar için geliştirilen daha performanslı bir modeldi. Bu model 720 beygir gücüne kadar ulaşabilen motoruyla inanılmaz bir hız ve performans sunuyordu.
Karbon fiber kullanılarak üretilen ilk yol otomobillerinden
F40, karbon fiber kullanımıyla öne çıkan ilk yol otomobillerinden biriydi. Gövde panelleri ve diğer birçok parça bu malzemeden üretilmişti. Bu da yukarıda da bahsettiğimiz gibi aracın daha hafif olması için planlanmıştı.
Bu içeriklere de göz atmak isteyebilirsiniz: